Sunday 17 July 2011

PETUA Ilmu Pagar Laut (pagar rumah dengan Laut)

Ilmu Pagar Laut

4Share  

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama ALLAH pak cik mulakan post. Da lama da pak cik dok tengok kategori ilmu perlindungan diri. Suram sepi je. Da berlabah2 pak cik tengok sebab lama tak update. Hari ni, pak cik sambung lagi satu..
Ilmu memagar ni banyak caranya. Sebenarnya terdetik untuk post ilmu pagar laut ni sebab ada antara komen yang tanya pasal ilmu pagar ni. So, pak cik da post ye :) … Terima kasih kepada junjungan.wordpress atas ilmu ni. Korang leh gie sana ushar2.
Sebenarnya banyak ilmu pagar ni. Ilmu pagar api, pagar laut, pagar hutan.. Tu semua tertakluk pada jenis pagar tu. Kalo pagar api,. penceroboh akan berasa dia dalam kawasan kebakaran. Kalo pagar hutan, tetiba je penceroboh rasa dia cam kat hutan pahang, kalo pagar laut, tu yang korang tengok ada orang kuak lentang kat atas meja dapur korang tu. Kira da sampai ke pulau la tu. Nasib takde pagar karen je. CUba korang bayang kalo pagar karen camne. Tak dapek pak cik nak cito haa..
Ok, pertama sekali, korang kena ada Air Yassin. Isi dalam botol, baca Yassin, ala macam la korang tak tau buat air Yassin orang tahlil tu.
Da ada air Yassin?. Ok.. korang kena cari teras kayu asam jawa. Korang tak tau tanya la orang jual sayur, teras kayu asam jawa. Da ada teras kayu tu, amik la garam 60 sen.
  
Semua bahan da ada kan?. Pertama sekali korang kena mula dengan belah kanan depan rumah. Nak tentukan kanan mudah je, kat mana pintu ko mengadap kat situlah korang punya kanan. OK, korang kena diri selari dengan arah pintu rumah korang dan amik kanan pintu rumah korang, bukan kanan korang ok?
Nak wat pagar mesti la 4 penjuru kan?. So bermula dengan kawasan kanan atas, korang tanam teras kayu tu sampai tenggelam dalam bumi. Korang pacak dan ketuk ngan tukul besi sampai terbenam.
Kemudian korang bergerak ke penjuru kedua. Tiup tempat penjuru yang nak dituju, baca bismillah, fatihah dan ayat Yassin sampai ayat 9 dan ayat ni :-
Ini Tembok Nabi Sulaiman
Luarnya Kota Dalamnya Laut
Kalau Kamu PEcah Kota ini
Kamu Akan berenang dalam laut
ayat jampi ni korang baca bila korang nak menuju ke [penjuru baru. Kiranya korang kanan tadi kan, korang nak bergerak ke penjuru kiri. Korang mengadap ke arah penjuru kiri tu, dan baca mantera tu. Kemudian baru korang tiup dan baca bismillah fatihah dan juga ayat yassin sampai ayat 9.
Korang baca berulang2 bismillah fatihah dan 9 ayat yasin tu sambil renjis air yassin tu sampai ke penjuru baru. Dan korang ulang semua sampai korang balik ke penjuru asal.
Bila sampai penjuru asal, korang buat bulatan yang mengelilingi teras kayu tu dan korang tabur garam dalam bulatan tu. Dan korang buat kat semua teras kayu .
Yang pusingan kedua ni, untuk membuat perlindungan dari atas. Tadi yang tanam teras tu untuk bahagian darat, yang garam untuk udara. Mana la tau ada pencuri guna helikopter masuk rumah korang :)

ikhsan dari : berkatrezeki.com

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites